Baju Muslimah Kanak-kanak

6 September 2012

"YA ALLAH LINDUNGI NEGARAKU"


Assalamualaikum wbt .. Alhamdulillah bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah dan kurniaanya dapat kita sama-sama menghirup udara segar,melihat flora dan fauna,melihat orang yang kita sayangi dan sebagainya. Bersyukurlah wahai penduduk malaysia termasuk diri saya ini kerana nikmat dan rahmat yang Allah berikan kepada kita dan negara kita sangat banyak sekali tidak dapat kita bayangkan. Alhamdulillah. 


Ok hari ini Mr.Pingu ingin dan berharap pembaca-pembaca semua sedar dan berubah lah kearah lebih baik hendaknya. Malaysia cuba kita semua fikir apa yang kurang dimalaysia?! Contohnya lah "hujan" korang cakap apa la Mr.Pingu nie beza dengan ujan semua negara ujan!! ok2 nanti dulu cuba pejam mata dan bayangkan tempat yang xdapat hujan cth afrika!!Ya Allah korang nak ke cmtu?! Hujan kadang2 je..Lau time kering abih tanah merekah. Silap aribulan korang tinggal tulang. ish2 terukkn cmtu..mintak jauh2..




Kedua, "kaum" !! Try korang bayangkan cmner kita leh idup harmoni lam dalam negara yang ada 3kaum!! Orang putih 2 kaum je dah bergaduh besar .. Kulit putih dan kulit hitam !! Aduh jumpa je gaduh.. ish2 tapi kita cth cina jumpa india.. Berbual elok je .. ari tu Mr.Pingu p kedai gunting rambut bos india nampak makcik cina siap berbual tinggal kt mane,nk pergi mana!!Ya Allah bahagia kan cmtu!Mr.Pingu tgok pon terharu auwww..^^




Ketiga, "pasar malam" !! Contoh hang nk beli barang tapi xde duit .. korang boleh p jual air kat pasar malam!! tgok untungkn .. xde sapa pon yang marah auww .. Hang ade modal skit nak jual burger tepi jalan okk je .. ade spe mrah ?? xde kn?! tol x?!.. So ape lagi yang korang xpuas ati ?! nak tanah kerajaan bagi tanah, nak bantuan kerajaan bagi bantuan so ape lg xckup?! Bahagia x?! Bahagia kn?! tol x?! Lau xpuas ati lg try google tgok keadaan negara2 luar..cmner ade rupa mcm kita x?! xde kn tol x?!




Dan banyak lagi keuntungan dan anugerah Allah berikan kepada kita..so bersyukurla apa yang ada..Lau kita hari nie leh makan nasi dengan budu je tidak mustahil penduduk di negara luar boleh makan roti dengan air kosong je .. try imagine semua tu! Allah bagi mata dan akal try pikir 5min! Lau hang xpuas ati dengan bumi yang kita pijak nie Mr.Pingu cabar p cari negara yang keistimewaanya sama dengan negara kita !!

Ok setakat nie saja untuk malam nie..Harapan Mr.Pingu "syukurla dari yang sedikit, sebelum datangnya yang banyak"..Terima kasih kerana membaca!! Semoga Allah merahmati mu..
Reactions:

0 comments:

Post a Comment