Bekerja UntukHidup, Bukan Hidup Untuk Bekerja

Assalamualaikum semua, selamat pagi semoga sihat selalu. MrPingu ingin mohon maaf sudah lama tidak post artikal terbaru. Maklom la bekerja sekarang nie laptop lak tak bawak huhuh. 




Tanpa melengahkan masa MrPingu ingin menyampaikan sedikit sahaja nasihat dan kata hikmah agar pembaca sedar dan memahami kehidupan pada zaman sekarang. Setiap hari kita bekerja dan melakukan kerja yang sama kita tiada beza seperti kera dihutan. hohoh. Dalam ayat. heheh.


Satu kata hikmah yang MrPingu pegang dan ingin kongsian bersama pembaca iaitu "Bekerjalah Untuk Belajar" by Robert Kiyosaki. MrPingu percaya ianya benar dan tepat, ilmulah yang membezakan golongan miskin dan kaya bukan sumber kewangan. Jika duit melimpah tanpa ilmu ianya akan hilang sekelip mata.

Mulai sekarang bekerjalah untuk belajar agar kamu dihormati dimata manusia, serta simpanlah sedikit hartamu untuk aset iaitu tanah, rumah, saham, emas dan sebagainya. Nasihat terakhir "Sedekahkanlah rezeki kerana "Tak ada orang didunia ini yang miskin hanya gara-gara memberi" - unknown.

Semoga pembaca mendapat sedikit sebanyak ilmu yang MrPingu kongsikan. As salam,

Ulasan

Catat Ulasan